21.03.2011

Święto Sagi



Przygoda dla dowolnej ilości graczy, dobrze jak w drużynie jest krasnolud będzie wtedy łatwiej zdobywać informacje.

BG znajdują się w Grendstadt, jest lato. Dowiadują się, że w mieście odbędzie się krasnoludzkie święto  Saga w czasie którego opowiada się wspaniałe historie o pogromcach trolli, epickich bitwach i mądrości przodków. Wszystko oczywiście przy kuflu piwa. BG wiedzeni ciekawością udają się na festiwal.  Udają się do krasnoludzkiej dzielnicy.
Stragany ozdobione runami i wizerunkami przodków. Jest gwarno, rozbrzmiewa muzyka. Krasnoludy sprzedają piwo i gragrint. Gra skoczna muzyka a przy matczynych spódnicach zauważyć można małe krasnoludy. BG dochodzą różne opowieści z krasnoludzkiej historii ( tutaj fantazja MG). BG przyciąga opowiadanie jednego z najstarszych krasnoludów, dowiadują się, że nazywa się Durak Grom. Podczas jego opowieści następuje wybuch. Podczas zamieszania z chmury pyłu zlatują krasnoludy z przymocowanymi śmigłami na plecach i porywają Durak Groma. Następuje chaos, stare krasnoludy łapią za topory i biegną za odlatującymi, kobiety zabierają nieliczne dzieci do domów. Wszystkie stragany są z rozsypce, piwo wylewa się z beczek na bruk. 
BG dowiadują się, że porywaczami był klan Berek-al, który hołduje technikę i uważa, że arcymistrzowie run  to powinien być tylko tytuł dla najstarszych pełniący funkcję symbolu.  BG ruszają wraz z odziałem krasnoludów w pościg w kierunku kopalń. Schodzą w dół i  napotykają na różne techniczne pułapki.
1 - wielki dół z kołami zębatymi (test na spostrzegawczość  - 5 pozwoli graczom odnaleźć sposób na  zatrzymanie  kół i opuszczenie platformy). Atak orków.
2 – troje zamkniętych drzwi, nad każdym jest portyk z wizerunkami kowala, inżyniera i piwowara. BG muszą wymyślić jakiś wierszyk na temat każdej z profesji (dobrze żeby MG podpowiedział BG, np. każąc uzupełnić rym.) Za każdymi drzwiami są pomieszczenia prowadzące w jeden korytarz, więc BG mogą splądrować każde z pomieszczeń albo biec dalej prosto. W każdej z komnat są księgi po rzucie na spostrzegawczość BG mogą znaleźć np. plan żyrokoptera albo przepis na krasnoludzkie piwo . Walka ze skavenami i przywódcą skavenów.
3 – dalej BG napotykają na rebus obrazkowy ( tutaj znowu pole do popisu dla MG), kiedy wypowiedzą hasło na głos otworzy się przejście do ogromnej przystani w jaskini.

Odnajdują tam rannego Durak Groma. Krasnolud mówi, że skradziono mu narzędzie pracy, bez którego nie może wykonywać swojej pracy ani przekazać wiedzy swojemu następcy.  Nie chce jednak powiedzieć nic więcej, nie chce nawet powiedzieć co to za narzędzie, czemu akurat on został porwany itd.  Mówi, że został tutaj porzucony ponieważ klan techników zorientował się, że nie umkną przed pościgiem ze starym i rannym krasnoludem. Prosi BG aby odnaleźli jego narzędzie i odnieśli do świątyni Thungina boga kowalstwa. Usłyszał, że Berek-al skryli się w świątyni swojego patrona Morgrima. Jest tutaj sekretne przejście o którym inżynierowie nie wiedzieli. Durak Grom wskazuje BG przejście.  BG wbiegają w korytarz, Idą nim dość długo. Wychodzą w małym pomieszczeniu gospodarczym w świątyni inżynierów. Jest to wysoki gmach na planie centralnym, pełen płaskorzeźb i posągów przedstawiających przodków. Na drugim końcu ogromny posąg Morgrima, którego głowa niknie gdzieś w suficie. U jego stóp płonie ogień w wielkiej czarze. BG widzą zbiegłych porywaczy w liczbie trzech. Jeśli BG ich nie zabiją dowiedzą się czemu inżynierowie porwali Durak Groma.
Kowalowi skradziono młotek do run. Kowal chciał za pomocą kowadła losu wykuć runę która pomoże krasnoludom Mieć więcej dzieci. Runa Kadrin (przy rzucie k100 99-100 runa wybucha na zasięg 12-24metry.) Klan Bereg-al sprzeciwia się temu, uważa bowiem, że ingerencja w rozmnażanie za pomocą magii jest nie na miejscu i nie po to powinna być użyta wiedza kowala. Jeśli dane jest im wyginąć to tak musi być.  BG muszą wybrać po której stronie się opowiedzą.  Reszta potoczy się w zależności od decyzji BG. Każda z decyzji wiąże się z walka albo z inżynierami albo z oddziałem ratunkowym, chyba ze uda się ugadać temat ale to zależy od MG J Oczywiście BG zostaną wspomożeni przez oddział po stronie którego staną.

Kowal/ Mistrz run
WW    US    K    Odp    Zr    Int    SW    Ogd      A    Żyw    S    Wt    Sz    Mag    PO    PP
  76      53    60     64     45    45     85       30       2     21      6      5       3     -         -        -
Pancerz  +3 na całe ciało, młot dwuręczny.

Klan Bereg-al x10
WW    US    K    Odp    Zr    Int    SW    Ogd      A    Żyw    S    Wt    Sz    Mag    PO    PP
  56      43   45     54     35    37     41       30       2     16      4      5       3      -         -        -

Odział ratunkowy x10
WW    US    K    Odp    Zr    Int    SW    Ogd      A    Żyw    S    Wt    Sz    Mag    PO    PP
  56      43   45     54     35    37     41       30       2     16      4      5       3      -         -        -

Orki w kopalni (-1 piętro)
WW    US    K    Odp    Zr    Int    SW    Ogd      A    Żyw    S    Wt    Sz    Mag    PO    PP
  35      35   35     45     25    25     30       20       1     12      3      4       4      -         -        -

Skaveni (-2 piętro)
WW    US    K    Odp    Zr    Int    SW    Ogd      A    Żyw    S    Wt    Sz    Mag    PO    PP
  30      30   35     30     40    25     25       15       1     9         3      3       4      -         -        -

Przywódca skaven (-2 piętro)
WW    US    K    Odp    Zr    Int    SW    Ogd      A    Żyw    S    Wt    Sz    Mag    PO    PP
  50      30   45     40     40    25     25       15       2     19       4      6       4      -         -        -

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz